Célegyenesben a CIVIL HÁZ

Az önkormányzattól kaptunk a Civil Ház-ra egy olyan ajánlatot, ami kevesebb ráfordítást
igényel, hamarabb elfoglalható, ez pedig a volt Péter Pál Galéria
épülete a belvárosban, a Péter Pál utca 1. szám alatt.

A bejáráson a képviselőkkel együtt úgy ítéltük meg, hogy a hely rövid
időn belül alkalmassá tehető arra, amit a Civil Kerekasztal 2.-n NYILATKOZAT-ban közösen vállaltunk. 

Előre láthatóan augusztus folyamán előáll az az állapot, hogy már szervezhetjük a szeptemberi programokat. Megállapodásunk pontjait az alábbiakban olvashatjátok:

Sok jó javaslat érkezett a műszaki kivitelezésre, de jelenhelyzetben a Városháza költségvetési lehetőségei erősen behatárolják a munkákat, így az induláshoz szükséges legalapvetőbb feladatok kerülnek beütemezésre:

  • tisztasági festés,
  • földszinti 1-1 nyílászáró csere/nyithatóvá tétel,
  • emeleti korlát megmagasítása,
  • tetőablak nyithatóvá tétele,
  • ereszaljban lévő vízszintes ablakhoz sportháló elhelyezése,
  • emeleti helyiségben kazán biztonsági takarása, tűzriasztó,
  • füstérzékelő, riasztó kiépítése,
  • a helyiség befogadóképességének meghatározása – tűzrendészet
  • A szomszédos lakóudvar sem tárolásra, sem használatra nem javasolt (szomszédok és kis méret miatt).
  • Főépítész tanácsát kikérve: Civil ház kiírás (a bejárat fölé) kerámiából való elkészítése, milyet, hova + vízhatlan A/3 méretű plakáttartó kihelyezése milyet, hova.
  • Bútorozáshoz egy igény összeírása jegyző úr részére, és utána valós kép megnézése, hogy ebből mi van ténylegesen átadhatóan a raktárban.
  • Későbbiekben javasolt: nagy ablakban vitrin kiállítás,iparművészeti időszakos kiállítás (kizárólag nem nagy értéket képviselő), dekorációs sín létrehozása, a templom előtti téren esetleges közös bicikli tároló kialakítása

Hogyan MŰKÖDJÜNK?

  • Az ingatlan az önkormányzat tulajdona, ő fizeti a számláit és internetet hozzáférést biztosít.
  • Házirend kidolgozását a Városháza vállalja, augusztus 10-ig.
  • Szentendrei civil szervezet, közhasznú tevékenység lefolytatására használhatja majd az ingatlant.
  • Hangos program semmilyen formában nem engedélyezett majd.
  • Az általános csend és rendvédelmi szabályok ide is vonatkoznak természetesen!
  • A ház lakóövezetben van, ezt minden szempontból figyelembe kell venni (nyitvatartás, dohányzás, létszám, …)
  • Szabályok, felelősségvállalás kérdése, kulcs-kérdés!
  • Megvizsgáljuk a kódolható kulcs-széf lehetőségeket. Ha nem túl drága, ennek beszerzését az önkormányzat vállalja
  • Minden civil szervezetnek regisztrálnia kell, aki használni szeretné a házat.
  • A helyiség semmilyen formában tovább nem adható.
  • Befoglaló naptárt (programok időpontjának lekötése-lefoglalása)  meghatározott ideig egy arra jelentkező civil kezeli »az első 3 hónapban Csigi Judit – MindSzent kialakítja a rendszert, majd ezután csere (rotációban, amelyik civil szervezet ezt vállalja). A foglalási etikettet a civilek egymás között fektetik le/egyeztetik.
  • A helyiséget havi egyszer az önkormányzat takarítja ki, egyébként minden rendezvény után minden civilnek kitakarítva, rendben kell otthagyni maga után a helyiséget jó gazda módjára (takarítás, ablak, ajtó bezárás, …)
  • Járványügyi és/vagy vis maior helyzetekben eltérő szabályok, rendeletek léphetnek életbe.
  • Következő találkozó: 2020. augusztus 25. kedd 15h-16h.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..